Kiderült, mennyiből valósulhat meg a Déli Körvasút budai szakasza

Kiderült, mennyiből valósulhat meg a Déli Körvasút budai szakasza

Jóváhagyta a kormány az Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz 2023. évi harmadik pályázatára benyújtásra javasolt projekteket, melyből kiderül, hogy az egyes vasútfejlesztési projektek mennyiből valósulhatnak meg, mekkora támogatás és mekkora önerő mellett. A listán a legnagyobb tétel a Déli körvasút II. üteme, ami a Kelenföld–Ferencváros vasútvonalszakaszt tartalmazza - írja a Magyar Közlöny.

Elindult a Déli Körvasút beruházás budai szakasza

Elindult a Déli Körvasút beruházás budai szakasza

Hétfőn elkezdődött a Déli Körvasút fejlesztésének következő üteme, amely a vasúti pálya átépítését - kettőről három, esetenként négyvágányosra bővítését - célozza - jelentette be közleményében az Építési és Közlekedési Minisztérium (ÉKM).

Veszélybe került a Déli Körvasút megépítése - Megsemmisítette a környezetvédelmi engedélyt a bíróság

Veszélybe került a Déli Körvasút megépítése - Megsemmisítette a környezetvédelmi engedélyt a bíróság

A bíróság ma ismét megsemmisítette a Déli Körvasút környezetvédelmi engedélyét a vasútellenes csoportok, illetve a fővárosi és újbudai önkormányzatok indítványára - tette közzé Vitézy Dávid, közösségi oldalán. A bíróság nem a projekt egészének létjogosultságát vagy indokoltságát vonta kétségbe, de különböző technikai és eljárási hibákat azonosított, melyek majd az írásba foglalt ítéletből derülnek ki pontosan.

Magyar projekt nyert az EU közlekedésfejlesztési pályázatán

Magyar projekt nyert az EU közlekedésfejlesztési pályázatán

Az Európai Bizottság tavaly nyáron hirdetett pályázatot a nemzetközi vasúti kapcsolatok fejlesztésére. Magyarország is pályázott, és nyert, a román közlekedési tárcával közösen a Bécs-Budapest-Nagyvárad és a Bécs-Budapest-Arad 2-2 óránkénti ütemes kapcsolat létrehozásának tervével, derült ki Vitézy Dávid Facebook bejegyzéséből.

Vitézy Dávid: Követnünk kéne a csehek és a lengyelek példáját

Vitézy Dávid: Követnünk kéne a csehek és a lengyelek példáját

A korábban közlekedésért felelős államtitkárként dolgozó szakember Facebook oldalán osztott meg egy nagyjából 600-700 milliárd forintos csehországi vasútfejlesztési tervet. Vitézy szerint ha Magyarország lépést akar tartani a régió országaival hasonló fejlesztési projektekre lesz szüksége.

Megakadályozta Újbuda Önkormányzata a Déli Körvasút elindítását

Megakadályozta Újbuda Önkormányzata a Déli Körvasút elindítását

Tavaly novemberben írtunk arról, hogy Újbuda Önkormányzata bíróságon támadja meg a Déli Körvasút beruházást, miután a környezetvédelmi engedélyének alapját képező hatástanulmány nem teljesíti a korábbi bírósági döntésben foglaltakat és komoly hiányosságokat tartalmaz. Dr. László Imre, XI. kerületi polgármestere most bejelentette, hogy az ügyben bírósági döntés született, így Újbuda önkormányzata megakadályozta, hogy elkezdődjön a Déli Körvasút építése - írja az Építészfórum.

Jól halad az új Duna-híd építése - Képeken a munkálatok állapota

Jól halad az új Duna-híd építése - Képeken a munkálatok állapota

Megkezdődött a Déli összekötő vasúti Duna-híd építés alatt lévő, harmadik felszerkezetén az új hídelemek elhelyezése. A hatból az első négyszáz tonna súlyú acélszerkezetű elemet tegnap helyezték a pillérekre a kivitelező Duna Aszfalt Út- és Mélyépítő Zrt. munkatársai - írja Facebook oldalán Vitézy Dávid. Ez lett a pesti oldalon a parthoz legközelebbi hídelem.

Vitézy Dávid elárulta, milyen lesz Dél-Buda új zöldfolyosója - Íme a legfrissebb látványtervek

Vitézy Dávid elárulta, milyen lesz Dél-Buda új zöldfolyosója - Íme a legfrissebb látványtervek

Online lakossági fórumon mutatták be a Déli Körvasút mentén létesülő újbudai zöldfolyosó közösségi tervezéssel készült tájépítészeti tanulmányterveit. Tavaly öt alkalommal dolgoztak együtt a tervezők és a helyben lakó érdeklődők, hogy közösen kitalálják, milyen legyen a főváros XI. kerületében kialakuló hosszú, a Déli Körvasút mentén két oldalt a Budaörsi úttól a Dunáig húzódó zöld tengely, ezt követően dolgoztak a tervezők a BFK és a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. irányításával, Újbuda, a Fővárosi Önkormányzat és a BKK bevonásával - tette közzé Vitézy Dávid, közösségi oldalán.

Vitézy Dávid: ezért nincs értelme a kilométeralapú számításnak a Déli Körvasút költségvetésénél

Vitézy Dávid: ezért nincs értelme a kilométeralapú számításnak a Déli Körvasút költségvetésénél

Sokak szerint rendkívül túlárazottnak számít a Kelenföld és Ferencváros pályaudvar közötti vasúti vágányok bővítésére irányuló projekt, melyet végül a V-Híd Építő Zrt. 338 milliárd forintból valósíthat meg. A Déli Körvasút fejlesztés során a meglévő két vágány mellé harmadik, egyes szakaszokon negyedik vágány épül, valamint két új megállót is kialakítanak. A témában parázs vita alakult ki a közösségi oldalakon is, a megszólalók szerint kilométeralapon ez nem kerülhetne 30-50 milliárd forintnál többe. Hogy ez valóban így van-e, arról Vitézy Dávid, a BFK vezérigazgatója is közösségi oldalán mondott véleményt.

Sok EU-pénzt kér a kormány a Déli körvasút folytatásához, a vasúti alagúthoz és az országos ultragyors töltőhálózathoz

Sok EU-pénzt kér a kormány a Déli körvasút folytatásához, a vasúti alagúthoz és az országos ultragyors töltőhálózathoz

Miután elfogadta a kormány a 3 ezer milliárd forintot kitevő gigantikus budapesti agglomerációs vasúti stratégiát, az is megjelent a Magyar Közlönyben, hogy melyik 17 projekttel indul a kormány az Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz (CEF2) 2021-es pályázati körének forrásaiért. Ezek fejlesztési összértéke idehaza több mint 430 milliárd forint és ezekre 110 milliárd forintnyi CEF-es uniós pénzt kér a kormány. A projektekből messze a legnagyobb volumenű a Déli Körvasút második üteme, amelyre 76,2 milliárd forintot kért a kormány.

Új híd épül Budapesten, de ezúttal nem a Duna felett

Új híd épül Budapesten, de ezúttal nem a Duna felett

Új vasúti híddal könnyítené meg a Budapest Fejlesztési Központ (BFK) a személyi közlekedést Ferencváros és Kelenföld között - derül ki Vitézy Dávid Facebook bejegyzéséből. Az átemelés célja, hogy a teher és személyi forgalom ne keresztezze egymást és ne kelljen egymásra várnia a vonatoknak, így a vonatok pontosabban tarthatják a menetrendet. Az átemelés terve elkészült, az engedélyezési eljárás folyamatban van, a kivitelezési tender pedig jövő év elején várható.

  • 1
  • 2
Részletes keresés
FRISS HÍREK
NÉPSZERŰ
Összes friss hír
Bármikor beleroppanhat Oroszország a háborúba, ha a Nyugat enged a riválisának
Portfolio hírlevél

Ne maradjon le a friss hírekről!

Iratkozzon fel megújult, mobilbaráthírleveleinkre és járjon mindenki előtt.