Jóváhagyta a kormány az Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz 2023. évi harmadik pályázatára benyújtásra javasolt projekteket, melyből kiderül, hogy az egyes vasútfejlesztési projektek mennyiből valósulhatnak meg, mekkora támogatás és mekkora önerő mellett. A listán a legnagyobb tétel a Déli körvasút II. üteme, ami a Kelenföld–Ferencváros vasútvonalszakaszt tartalmazza - írja a Magyar Közlöny.
Tavaly a pótdíjbefizetésekből a MÁV-Start kasszájába 88 millió forint, a Volánbuszhoz pedig majdnem 60 millió forint folyt be – közölte a MÁV Zrt. kommunikációs igazgatósága pénteken.
Hétfőn elkezdődött a Déli Körvasút fejlesztésének következő üteme, amely a vasúti pálya átépítését - kettőről három, esetenként négyvágányosra bővítését - célozza - jelentette be közleményében az Építési és Közlekedési Minisztérium (ÉKM).
A Jász-Nagykun-Szolnok Vármegyei Kormányhivatal megadta a környezetvédelmi engedélyt a Déli Körvasútra – írja a Szabad Európa.
A bíróság ma ismét megsemmisítette a Déli Körvasút környezetvédelmi engedélyét a vasútellenes csoportok, illetve a fővárosi és újbudai önkormányzatok indítványára - tette közzé Vitézy Dávid, közösségi oldalán. A bíróság nem a projekt egészének létjogosultságát vagy indokoltságát vonta kétségbe, de különböző technikai és eljárási hibákat azonosított, melyek majd az írásba foglalt ítéletből derülnek ki pontosan.
Az Európai Bizottság tavaly nyáron hirdetett pályázatot a nemzetközi vasúti kapcsolatok fejlesztésére. Magyarország is pályázott, és nyert, a román közlekedési tárcával közösen a Bécs-Budapest-Nagyvárad és a Bécs-Budapest-Arad 2-2 óránkénti ütemes kapcsolat létrehozásának tervével, derült ki Vitézy Dávid Facebook bejegyzéséből.
A korábban közlekedésért felelős államtitkárként dolgozó szakember Facebook oldalán osztott meg egy nagyjából 600-700 milliárd forintos csehországi vasútfejlesztési tervet. Vitézy szerint ha Magyarország lépést akar tartani a régió országaival hasonló fejlesztési projektekre lesz szüksége.
Tavaly novemberben írtunk arról, hogy Újbuda Önkormányzata bíróságon támadja meg a Déli Körvasút beruházást, miután a környezetvédelmi engedélyének alapját képező hatástanulmány nem teljesíti a korábbi bírósági döntésben foglaltakat és komoly hiányosságokat tartalmaz. Dr. László Imre, XI. kerületi polgármestere most bejelentette, hogy az ügyben bírósági döntés született, így Újbuda önkormányzata megakadályozta, hogy elkezdődjön a Déli Körvasút építése - írja az Építészfórum.
Végéhez közeledik a Déli összekötő vasúti Duna-híd korszerűsítése Miután tavaly novemberben a második, idén július 8-án az utolsó, harmadik hídon is sor került a hídépítéseknél hagyományos hordógurításra, amely az átadás előtt álló projektek sajátos mozzanata - írja a Magyarépítők.
Megkezdődött a Déli összekötő vasúti Duna-híd építés alatt lévő, harmadik felszerkezetén az új hídelemek elhelyezése. A hatból az első négyszáz tonna súlyú acélszerkezetű elemet tegnap helyezték a pillérekre a kivitelező Duna Aszfalt Út- és Mélyépítő Zrt. munkatársai - írja Facebook oldalán Vitézy Dávid. Ez lett a pesti oldalon a parthoz legközelebbi hídelem.
Újból le kell folytatni a Déli Körvasút fejlesztésének környezetvédelmi engedélyezését - közölte a Budapest Fejlesztési Központ (BKF) és a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. közös közleményben csütörtökön az MTI-vel.
Nemrég írunk arról, hogy online lakossági fórumon bemutatták a Déli Körvasút mentén létesülő újbudai zöldfolyosó közösségi tervezéssel készült tájépítészeti tanulmányterveit, ezúttal viszont közzétették a vázlattervet bemutató előadás prezentációját és videóját is - közölte Vitézy Dávid, közösségi oldalán.
Online lakossági fórumon mutatták be a Déli Körvasút mentén létesülő újbudai zöldfolyosó közösségi tervezéssel készült tájépítészeti tanulmányterveit. Tavaly öt alkalommal dolgoztak együtt a tervezők és a helyben lakó érdeklődők, hogy közösen kitalálják, milyen legyen a főváros XI. kerületében kialakuló hosszú, a Déli Körvasút mentén két oldalt a Budaörsi úttól a Dunáig húzódó zöld tengely, ezt követően dolgoztak a tervezők a BFK és a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. irányításával, Újbuda, a Fővárosi Önkormányzat és a BKK bevonásával - tette közzé Vitézy Dávid, közösségi oldalán.
Sokak szerint rendkívül túlárazottnak számít a Kelenföld és Ferencváros pályaudvar közötti vasúti vágányok bővítésére irányuló projekt, melyet végül a V-Híd Építő Zrt. 338 milliárd forintból valósíthat meg. A Déli Körvasút fejlesztés során a meglévő két vágány mellé harmadik, egyes szakaszokon negyedik vágány épül, valamint két új megállót is kialakítanak. A témában parázs vita alakult ki a közösségi oldalakon is, a megszólalók szerint kilométeralapon ez nem kerülhetne 30-50 milliárd forintnál többe. Hogy ez valóban így van-e, arról Vitézy Dávid, a BFK vezérigazgatója is közösségi oldalán mondott véleményt.
Miután elfogadta a kormány a 3 ezer milliárd forintot kitevő gigantikus budapesti agglomerációs vasúti stratégiát, az is megjelent a Magyar Közlönyben, hogy melyik 17 projekttel indul a kormány az Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz (CEF2) 2021-es pályázati körének forrásaiért. Ezek fejlesztési összértéke idehaza több mint 430 milliárd forint és ezekre 110 milliárd forintnyi CEF-es uniós pénzt kér a kormány. A projektekből messze a legnagyobb volumenű a Déli Körvasút második üteme, amelyre 76,2 milliárd forintot kért a kormány.
Új vasúti híddal könnyítené meg a Budapest Fejlesztési Központ (BFK) a személyi közlekedést Ferencváros és Kelenföld között - derül ki Vitézy Dávid Facebook bejegyzéséből. Az átemelés célja, hogy a teher és személyi forgalom ne keresztezze egymást és ne kelljen egymásra várnia a vonatoknak, így a vonatok pontosabban tarthatják a menetrendet. Az átemelés terve elkészült, az engedélyezési eljárás folyamatban van, a kivitelezési tender pedig jövő év elején várható.
A fontos adatokat is jól átvészelték az indexek.
Összesen 4,5 milliárd forintot mozgatnak meg a büdzsében.
De van, amiben segíteni fogja a jegybankárokat az AI.
Nem tudni, ki telepítette az eszközöket.
Mire megy vele?
Megjelent a Portfolio Checklist hétfői adása.
Az MHC Mobility hazai vezetőjével beszélgettünk.